Σεμινάρια - Δημοσιεύσεις 2002-2014

  

Δημοσίευση βιβλίου του κ. Κωνσταντίνου Μπέλση 


 

Δημοσιεύτηκε το νέο έργο του ιστορικού κ. Κωνσταντίνου Μπέλση (καθηγητή του σχολείου μας) με τίτλο: Από την οθωμανική νομιμότητα στο εθνικό κράτος. Τό "άτομο " στο επίκεντρο της Ιστορίας. Λυκούργος Λογοθέτης (1772-1850).

Πρόκειται για μία επιστημονική μελέτη με επίκεντρο την πολιτική βιογραφία του σαμιώτη ηγέτη της Εληνικής Επανάστασης.

Παρουσίαση

Η αναδρομική αφήγηση για το Εικοσιένα τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο. Και τούτο διότι πρωτίστως αποτελεί την κατάληξη μιας μακράς διαδικασίας επαναστατικοποίησης και αντίστασης, όπου τα νεοτερικά προτάγματα διεμβολίζουν σε διαφορετικούς χρόνους, και τελικά αλώνουν, το σύμπαν των ανθρώπων που συμμετείχαν ενεργά σε αυτή με ρόλους διαφορετικούς 

και συγκρουόμενους. Οι αγωνιστές αυτοί έζησαν σε μία εποχή που είχε σχεδόν τα πάντα: Διαφωτισμό, Αμερικανική Ανεξαρτησία, Γαλλική Επανάσταση, συγκρούσεις αυτοκρατοριών, Παλινόρθωση

, μυστικές συνομωτικές Εταιρείες, γεωπολιτικές ανακατατάξεις, Φιλελληνισμό, Ρομαντισμό, δημιουργία εθνικών κρατών και συγκρότηση πολιτικών θεσμών, όραμα ελευθερίας αλλά και προσαρμοστικό πραγματισμό. Σε αυτή την εποχή χάραξαν τη δική τους τροχιά, βίωσαν τη δική τους ιστορικότητα, την ανεπανάληπτη και πεπερασμένη προσωπική τους εμπειρία.

Αλλά γιατί ο Λογοθέτης; Επειδή απώτερος στόχος δεν ήταν τόσο το πρόσωπο αλλά, μέσα από το παράδειγμα του σαμιώτη ηγέτη, η ανάλυση και η ερμηνεία των τρόπων με τους οποίους το άτομο επεξεργάζεται νοητικά και, εν συνεχεία, επιχειρεί, στο μέτρο των δυνάμεών του, να ελέγξει ή να διαχειριστεί τις ιστορικές προκλήσεις του καιρού του. Σε αυτό το εγχείρημα επιλέχθηκε μία προσωπικότητα τοπικής εμβέλειας, την οποία η ύστερη εθνική ιστοριογραφία, καταρτίζοντας το πάνθεον των ηρώων της, κατέταξε τελικά μάλλον στις ελάσσονες μορφές σε σχέση με άλλες μείζονες.
Σήμερα, στις αρχές του 21ου αιώνα, πρόθεση της παρούσας μελέτης δεν είναι ούτε η αναπαραγωγή των στερεοτύπων, με τα οποία οι κοινωνικές αναγκαιότητες αξιοδότησαν τον σαμιώτη αγωνιστή, ούτε η αποκαθήλωσή του, αλλά η ιστορικοποίηση του ατόμου με το οξυγόνο των δικών μας αγωνιών και ερωτημάτων. Μεριμνά της, συνεπώς, είναι η ανασύσταση των ιδιαίτερων εκείνων κοινωνικών συνθηκών καθώς και των συλ
λογικών συμπεριφορών που γέννησαν ηγέτες όπως ο Λογοθέτης και, ταυτόχρονα, η κριτική αποτίμηση των πολιτικών του επιλογών αναφορικά με τα διακυβεύματα που διαχειρίστηκε ή προκάλεσε. (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

 

 

Καθηγητές Φυσικής του Ζαννείου Π.Π.ΓΕΛ σε επιμορφωτικό σεμινάριο στο CERN (Γενεύη)

Δύο καθηγητές Φυσικής του Ζαννείου Π.Π.ΓΕΛ Πειραιά, οι Γεώργιος Πολυζώης (υποδιευθυντής) και Παναγιώτης Χαρατζόπουλος, καθώς και ο σχολ. σύμβουλος ΠΕ04 και μέλος του ΕΠΕΣ Γεώργιος Παυλικάκης, συμμετείχαν απο 4-8 Νοεμβρίου, σε επιμορφωτικό σεμινάριο, το οποίο διοργανώθηκε απο την Ένωση Ελλήνων Φυσικών και το τμήμα Εκπαίδευσης του CERN, στους χώρους του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πυρηνικών Ερευνών στη Γενεύη.

Οι καθηγητές, που συμμετείχαν στο υψηλού επιστημονικού επιπέδου αλλά και ενδιαφέροντος πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία:

  • Να παρακολουθήσουν 30 ώρες διαλέξεων για θέματα σύγχρονης Φυσικής Υψηλών Ενεργειών αλλα και τεχνολογίας, απο επιστήμονες και ερευνητές που εργάζονται στο CERN.
  •  Να μάθουν για την προσφορά του CERN, το οποίο φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια απο την ίδρυσή του, όχι μόνο στην επιστήμη της Φυσικής αλλά και στην κοινωνία (Ιατρική, Βιομηχανία) μέσω της διάθεσης στο κοινωνικό σύνολο καινοτόμων τεχνολογικών εφαρμογών αιχμής (Παγκόσμιος Ιστός www, Τομογραφία Εκπομπής Ποζιτρονίων (P.E.T.), Καταστροφή καρκινικών όγκων με αδρόνια κ.α.). 

  • Nα επισκεφθούν τα εργαστήρια του μεγαλύτερου παγκοσμίως επιστημονικού-ερευνητικού οργανισμού, που είναι το CERN, να ξεναγηθούν στους χώρους, όπου διεξάγονται τα σημαντικότερα πειράματα στον τομέα της Φυσικής Υψηλών Ενεργειών (ATLAS, CMS, ALICE, κ.α.) και να αποκτήσουν εφόδια που θα τους βοηθήσουν να εμπνεύσουν την επόμενη γενιά επιστημόνων και μηχανικών, να παρακινήσουν τους μαθητές τους ώστε να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν πώς λειτουργεί η επιστήμη στο μεγαλύτερο εργαστήριο φυσικής του πλανήτη μας και συνεπώς, να τους αυξήσουν το ενδιαφέρον να ακολουθήσουν τριτοβάθμιες σπουδές σε τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών. 
  • Να κατέβουν στα 100 μέτρα κάτω απο το έδαφος, στον χώρο όπου θα ξεκινήσει, απο τις αρχές του 2015, να διεξάγεται  και πάλι το πείραμα ATLAS, αυτό το οποίο οδήγησε στην ανακάλυψη του μποζονίου Higgs (4 Ιουλίου 2013).
  • Να πραγματοποιήσουν hands-on πειράματα, καθώς επίσης να γνωρίσουν αποτελεσματικές μεθόδους και δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορούν να μεταφέρουν τη σύγχρονη φυσική, τη σωματιδιακή φυσική και το CERN πιο κοντά στη σχολική τους τάξη.

Στο επιμορφωτικό πρόγραμμα συμμετείχαν 32 καθηγητές Φυσικής απο διάφορες πόλεις της Ελλάδας.

Περισσότερα στοιχεία για το επιμορφωτικό πρόγραμμα στη διεύθυνση: https://indico.cern.ch/event/325851/other-view?view=standard

 

 

 

Ημερίδα σχετικά με την πρόληψη της χρήσης και της κατάχρησης ουσιών από τους εφήβους


    Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014, σε κοινή εκδήλωση των δύο σχολείων του Ζαννείου, του ΠΠ Γυμνασίου και ΠΠ Λυκείου, ημερίδα ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών σχετικά με την πρόληψη για τη χρήση και κατάχρηση ουσιών από τους έφηβους. Υπεύθυνη για την ενημέρωση ήταν η κα Θεοδώρα Καρβούνη, από το Τμήμα Εφήβων Νέων της Μονάδας Απεξάρτησης (18 άνω) το οποίο ανήκει στο ΨΝΑ. Η συζήτηση με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που ακολούθησε ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και συμμετοχική.

 

 

 

Σεμινάριο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διαφορετικότητας και προστασίας προσφύγων (01/02/2104)

 

 Το Σάββατο 01/02/2014 και ώρα 09:00 ? 15:30 πραγματοποιήθηκε βιωματικό επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών στο χώρο του Ζαννείου  Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου στα πλαίσια των επιμορφωτικών δράσεων του σχολείου (21η πράξη ΕΠΕΣ, 23/12/2013).

Το θέμα του σεμιναρίου ήταν ?Ανθρώπινα Δικαιώματα, Διακρίσεις και Προστασία Προσφύγων?.

Το σεμινάριο έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος: «Συμβίωση- Σχέδιο δράσης για την προώθηση της ανεκτικότητας και την πρόληψη του ρατσισμού στο σχολείο» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Εμψυχωτές ήταν εξειδικευμένα στελέχη της Ύπατης Αρμοστείας καθώς και η κ. Ασημακοπούλου Μαριάννα και ο κ. Γκιωνάκης Νίκος από το Κέντρο Ημέρας Βαβέλ.

Συμμετέχοντες ήταν είκοσι εκπαιδευτικοί από το Ζάννειο Π. Π. ΓΕΛ, από το Π. Π. Γυμνάσιο  και Λύκειο της Ιωνιδείου καθώς και από τα ΓΕΛ Καλλίπολης, Ελευσίνας, από το 3ο Γυμνάσιο Παλλήνης και το 15ο Δημοτικό σχολείο Καλλιθέας.

Το συντονισμό της ημερίδας ανέλαβε ο κ. Γράψας Ιωάννης, διευθυντής του Ζαννείου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου, η κ. Καπουτσή Φωτεινή, θεολόγος , η κ. Λεβέντη Βιολέττα, καθηγήτρια Αγγλικής και η φιλόλογος κ. Καλογερά Παρασκευή.

 

 

Σεμινάρια Β' Επιπέδου σε καθηγητές Φυσικών Επιστημών (24 Απριλίου μέχρι 2 Δεκεμβρίου 2013)

Από τις 22/4/2013  μέχρι τις 2/12/2013, στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, 18 εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ04 παρακολούθησαν σεμινάρια σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στα σεμινάρια αυτά επιμορφωτές ήταν: Αντωνίου Αντώνης και Βράκα Ελένη.

 

Συμμετοχή καθηγητών του Λυκείου μας στο 1ο  Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων 
(23 και 24 Νοεμβρίου 2013)
 

Σημαντική  ήταν η συμμετοχή καθηγητών του Ζαννείου Προτύπου Πειραματικού Λυκείου, με εισηγήσεις,  στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Π.Ε.Σ.Σ. (Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων). Το συνέδριο που είχε κεντρικό του θέμα «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις» πραγματοποιήθηκε στην Κόρινθο το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Νοεμβρίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και την Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας.

Συγκεκριμένα παρουσίασαν εισηγήσεις:

Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου οι Φυσικοί  Χαρατζόπουλος Παναγιώτης και Μαματσή Νίκη,  με θέμα: « Από την ανακάλυψη του ηλεκτρονίου στους σύγχρονους επιταχυντές. Διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία της κίνησης ηλεκτρικού φορτίου σε ομογενή πεδία, ηλεκτρικό και μαγνητικό».

Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου οι Μαθηματικοί Μπουμπούλης Παντελής, Τσαντίλας Σωτήρης και ο Φυσικός Πολυζώης Γιώργος με θέμα : «Πειραματισμός και απλές προσομοιώσεις για την εμπέδωση της έννοιας της πιθανότητας στην Α΄ λυκείου» και ο φιλόλογος Κουγιουμτζής Γεώργιος με θέμα: «Σενάριο διδασκαλίας με χρήση ΤΠΕ: Η αλληγορία του σπηλαίου ως εφαλτήριο ενεργοποίησης της κοινωνικοπολιτικής συνείδησης (και ανάπτυξης της πολιτειότητας)».

 

Σεμινάριο στη Πληροφορική (28 Ιανουαρίου και 4 Φεβρουαρίου 2013)

Την 28-1-2013 και την 4-2-2013, ώρα 17:00 - 20:00, στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, 114 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής παρακολούθησαν το τρίωρο σεμινάριο "Εισαγωγή στην σχεδίαση και κατασκευή ιστοσελίδων με το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) Joomla" που διοργανώθηκε από τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορικής Πειραιά και Δ' Αθήνας με εισηγητή τον εκπαιδευτικό πληροφορικής κ.Κωνσταντίνο Δρούγκα.

 

 Επιμορφωτικό Σεμινάριο ?Οι Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο? (19 Ιανουαρίου 2013)

Το Σάββατο 19/1/2013 το Σχολείο διοργάνωσε σεμινάριο για τις ερευνητικές εργασίες (projects) στο Λύκειο. Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ  κ. Φρυδάκη Ευαγγελία, πρόεδρος του ΕΠΕΣ, ανέλυσε το θεωρητικό πλαίσιο της μεθόδου, ενώ η κ. Δήτσιου Μελ. σχολική σύμβουλος ΠΕ04 και ο κ. Παυλικάκης Γεώργιος, ΠΕ04, μέλος του ΕΠΕΣ και σύμβουλος παιδαγωγικής καθοδήγησης του σχολείου, έδωσαν το πρακτικό πλαίσιο με επιτόπια άσκηση των καθηγητών σε ομάδες εργασίας. Παρούσα στο σεμινάριο ήταν και η κ. Μαμούρα Μαρία, συνεργάτις του Φ.Π.Ψ.

 

Επιμορφωτικό Σεμινάριο ?Μodern day slavery, an international tragedy? (13 Νοεμβρίου 2012)

Την Τρίτη 13/11/2012  και ώρα  12:30 ? 14:00 πραγματοποιήθηκε ειδικό επιμορφωτικό σεμινάριο στο χώρο του Ζαννείου Λυκείου στα πλαίσια της διαθεματικής ? διασχολικής δράσης / projectoderndayslavery, aninternationaltragedy?. Την οργάνωση της όλης δραστηριότητά ανέλαβε η κ. Λεβέντη Βιολέττα, καθηγήτρια Αγγλικής, υπό την εποπτεία της Σχολικής Συμβούλου Αγγλικής της ΔΙΔΕ Πειραιά κ. Μπεχλικούδη Δήμητρας. Εισήγηση παρουσίασε η κ. JudyBoyle, συγγραφέας και ακτιβίστρια. Συμμετείχαν 45 μαθητές, η κ. Μπεχλικούδη Δήμητρα, Σχολική Σύμβουλος, η Δ/ντρια του σχολείου, κ. Κατσικαλή Μαρία-Αγγέλα, και οι καθηγητές, κ. Κουφοπούλου Πηνελόπη, κ. Τριανταφυλλόπουλος Ηλίας, το τμήμα Β3, ο Όμιλος Αγγλικής Λογοτεχνίας και εκπρόσωπος του 15μελούς Συμβουλίου. 

 

Τα Φιλολογικά Μαθήματα και το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Α' Λυκείου (24 Απριλιου 2012)

Την Τρίτη 24/4/2012 η Σχολική Σύμβουλος κ.Μαρία Κ.Πεσκετζή επιμόρφωσε, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, τους καθηγητές των Γενικών Λυκείων :

  1. Ζαννείου Πειραματικού Λυκείου
  2. 1ου, 6ου, 9ου Λυκείου Πειραιά
  3. Ιδιωτικού Λυκείου "Πετράκη Βαλσαμίδου"

στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των φιλολογικών μαθημάτων της Α' Λυκείου.

 

Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών των φιλολογικών μαθημάτων της Α' ¨Λυκείου (15 Νοεμβρίου 2011) 

Την Τρίτη 15/11/2011 η Σχολική Σύμβουλος κ.Σ.Χατζηδημητρίου - Παράσχου επιμόρφωσε, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, τους καθηγητές των Γενικών Λυκείων :

  1. Ζαννείου Πειραματικού Λυκείου, 13ου ( Γραφείου Δ/σης Πειραιά)
  2. 1ου, 2ου, 6ου, 9ου, 12ου, Καλλίπολης (1ου Γραφείου Δ/σης Πειραιά)
  3. Καμινίων, Ρέντη, Σπετσών, Κυθήρων (4ου Γραφείου Δ/σης Πειραιά)
  4. Ιδιωτικού ΓΕΛ "Αγιος Παύλος"

στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των φιλολογικών μαθημάτων της Α' Λυκείου.

 

Σεμινάριο στη Πληροφορική (8,19 Νοεμβρίου 2010 και 14 Μαρτίου 2011)

Στις 18, 19/10/2010 και 14-3-2011, στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, εκπαιδευτικοί Πληροφορικής παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα του ΟΕΠΕΚ "ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) - Η Μετάβαση: Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών νέων ειδικοτήτων και δασκάλων στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία" που διοργανώθηκε από το ΠΕΚ Πειραιά με εισηγήτρια  την Σχολική Σύμβουλο Πληροφορικής Νοτίου Αιγαίου  κ.Τσαμπίκα   Καράκιζα.

 

Σεμινάριο στη Πληροφορική (24 Μαρτίου μέχρι 27 Ιουνίου 2008)

Από τις 24/3/2008  μέχρι τις 27/6/2008, στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, εκπαιδευτικοί Πληροφορικής παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα "Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής" που διοργανώθηκε από το Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) του σχολείου, στο πλαίσιο του Υποέργου-1 της Πράξης "Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής" του Γ' Κοινoτικού Πλαισίου Στήριξης.

 

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (2002 - 2008)

Από το 2002 μέχρι το 2008, στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα "Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Βασικές Δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας  και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση", που διοργανώθηκε από το Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) του σχολείου, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Κοινωνία της Πληροφορίας"  του Γ' Κοινoτικού Πλαισίου Στήριξης.