Euroscola 2014?

Στις 30/1/2014 πραγματοποιήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο του Στρασβούργου η ημερίδα Euroscola, με τη συμμετοχή μαθητών από το σύνολο των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο θεσμός της Euroscola, τελεί υπό την αιγίδα της Ε.Ε. και των Υπουργείων Παιδείας των κρατών-μελών της. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία εκπαιδευτικού χαρακτήρα στα πλαίσια της οποίας, μαθητές από όλη την Ε.Ε. επισκέπτονται την πρωτεύουσα της και για μία ημέρα, εκπροσωπούν τη χώρα τους, ως ευρωβουλευτές στο Κοινοβούλιο.

Κατά το σχολικό έτος 2013-14, από την Τετάρτη 29 έως και την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου ταξιδεύουν στην ??καρδιά?? της Ευρώπης, 24 μαθητές από τις Εκπαιδευτικές Διευθύνσεις Πειραιά, Ά και ΄Δ Αθήνας. Από το Ζάννειο Π.Π.ΓΕΛ. συμμετέχουν οι μαθητές Αβραμάκης Παναγιώτης( Β1) και Τσαγκάρης Χρήστος( Β4).

Οι μαθητές επιλέγονται με κριτήριο τη σχολική επίδοση της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, το επίπεδο γλωσσομάθειας( Αγγλικά ή Γαλλικά) καθώς και μία δοκιμασία γραπτού λόγου στην οποία, καλούνται να πραγματευθούν ένα θέμα που άπτεται της σύγχρονης Ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Για τους μαθητές του Πειραιά η τελευταία αυτή φάση του διαγωνισμού, λαμβάνει χώρα τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013 στο Ράλλειο ΓΕΛ Πειραιά ενώ το θέμα τους αφορά στο ρόλο του Ευρωπαίου πολίτη όπως αυτός γίνεται αντιληπτός στο δημοκρατικό πλαίσιο που διασφαλίζει η Συνθήκη της Λισαβόνας μα κι εν όψει των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών. Από το σχολείο μας, επιλέγονται οι δύο προαναφερθέντες μαθητές, με βαθμό αντίστοιχα   /100 και 99,9/100.

Ακολουθεί, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις 10 Ιανουαρίου και η ενημέρωση των μαθητών στις 20 του ίδιου μήνα στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας στην Αθήνα. Εκεί, οι 24 μαθητές, χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, καθεμία από τις οποίες αναλαμβάνει την προετοιμασία, ενός από τα έξι ζητήματα που θα τεθούν προς συζήτηση στο Κοινοβούλιο. Το ??Περιβάλλον και οι Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας??, αναλαμβάνει ο Α.Π. και το ??Μέλλον της Ευρώπης??  ο Χ.Τ.

Η αντιπροσωπεία, αναχωρεί από το ??Ελευθέριος Βενιζέλος??, τα ξημερώματα της 29/1 και φτάνει στη Ζυρίχη νωρίς το πρωί της ίδιας μέρας. Μετά από σύντομη περιήγηση στην πόλη, αναχωρεί με τουριστικό λεωφορείο και μεταβαίνει οδικώς(μέσω Γερμανίας, με μία στάση στους καταρράκτες του Ρήνου) στο Στρασβούργο (Γαλλία). Εκεί, το απόγευμα περιηγούνται στο μαγευτικό καθεδρικό ναό της πόλης. Kατά την επιστροφή τους στο ξενοδοχείο η ομάδα των 24 μαθητών με την καθοδήγηση της αρχηγού της εκδρομής κα Γλύπτη αναδεικνύουν τον μαθητή που θα παρουσιάσει την ελληνική αποστολή στην αυριανή ολομέλεια με πλειοψηφικό τρόπο βασιζόμενοι στην άνεση και γλωσσική επάρκεια που επιδεικνύει. Ο επιλεχθείς μαθητής και οι συνοδοί καθηγητες κα Γλύπτη κα Κιουρτσίδου θα δουλέψουν  στα αγγλικά το κείμενο που θα εκφωνήσει ο μαθητής καθώς και την φωτογραφία (φωτογραφικό κολάζ) που θα εκπροσωπήσει την ελληνική αποστολή.

Μεταβαίνουν νωρίς το πρωί της επόμενης μέρας, στο κτήριο LouiseWeiss του Ευρωκοινοβουλίου. Μετά το τυπικό καλωσόρισμα, οδηγούνται στην αίθουσα της Ολομέλειας. Εκεί, μαθητές-εκπρόσωποι κάθε χώρας παρουσιάζουν την πατρίδα και το σχολείο τους. Οι μαθητές συμμετέχουν σε δημοψήφισμα κι έπειτα συζητούν με τους τέσσερις εκπροσώπους του Κοινοβουλίου , ένας εκ των οποίων ο κ. Γκιντέρσος , καλωσορίζει  ιδιαίτερα ένθερμα στα ελληνικά την ελληνική και κυπριακή αποστολή . Στη συνέχεια, μεταβαίνουν στην τραπεζαρία του Κοινοβουλίου, όπου τους προσφέρεται γεύμα ενώ απαντούν σε ένα πολύγλωσσο παιχνίδι γνώσεων. Ακολούθως, χωρίζονται σε επιτροπές ανάλογα με το θέμα που είχαν επιλέξει και μετέχουν σε συζήτηση για την εκπόνηση ανάλογων προτάσεων Ο Χρήστος Τσαγκάρης εκλέγεται chairman και delegate όσον αφορά το ??Μέλλον της Ευρώπης?? από τα μέλη της αντίστοιχης επιτροπής. Παράλληλα, οι συνοδοί καθηγητές παίρνουν μέρος σε παρόμοια διαδικασία με Ευρωπαίους συναδέλφους τους, όπου δέχονται συγχαρητήρια για τις γνώσεις και την όλη παρουσία τους.

Στις 5.00 μμ, τα μέλη όλων των επιτροπών μεταφέρονται εκ νέου στην αίθουσα της Ολομέλειας ούτως ώστε να γίνει η παρουσίαση των πορισμάτων τους. Ο Χ.Τ. προλογίζει και εισάγει την εισήγηση για το μέλλον της Ευρώπης. Και οι δύο εκπρόσωποι της ομάδας λαμβάνουν συγχαρητήρια από τον Ελληνόφωνο εκπρόσωπο του Κοινοβουλίου. Μετά από κάθε παρουσίαση, ακολουθεί σχετική συζήτηση και ψηφοφορία. Λίγο αργότερα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του παιχνιδιού γνώσεων και η ημερίδα λήγει με τον ύμνο της Ε.Ε.

Το βράδυ της ίδιας ημέρας οι Έλληνες μαθητές, συνομιλούν επί αρκετή ώρα με τους Ιρλανδούς μαθητές, με τους οποίους διαμένουν στο ίδιο ξενοδοχείο. Την επόμενη, το πρωί, η περιήγηση στην πόλη συνεχίζεται τόσο ως περιδιάβαση όσο κι ως κρουαζιέρα στο ποτάμι. Έπεται η αναχώρηση από τη Γαλλία κι έπειτα από μία ολιγόωρη στάση στη Γερμανία( Μπάντεν-Μπάντεν), η επάνοδος των μαθητών στην Αθήνα τα ξημερώματα της 1/2/2014.

Για τους συμμετέχοντες μαθητές, απετέλεσε μία ιδιαίτερη τιμή και μια εμπειρία πρωτόγνωρη. Εμπνεόμενη από τα πολυποίκιλα συμφραζόμενα της κρίσης η κα Γλύπτη  όρισε ως όνομα της ομάδας  τον Ίκαρο και ως έμβλημα της αλλά και αίτημά της για επιστροφή το άγαλμα της  Νίκης της Σαμοθράκης, επιλογές που δικαιώνει κι επικυρώνει η σχετική επικαιρότητα που βιώνουμε. Στους μαθητές μοιράστηκε ονομαστική βεβαίωση της συμμετοχής τους στην Ευρωπαϊκή ολομέλεια του Κοινοβουλίου και στην ομάδα η σημαία με τα κράτη-μέλη.

Για εμάς, τους μαθητές του Ζαννείου Π.Π.ΓΕΛ, η χαρά ήταν εξίσου μεγάλη κι είναι βέβαιο πως η ανάμνηση θα παραμείνει ανεξίτηλη. Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους όσους εμφανώς ή αφανώς μας βοήθησαν. Ειλικρινείς ευχαριστίες, αρμόζουν επίσης στον κ. Ι. Γράψα, διευθυντή του σχολείου μας, στη συνοδό, υπεύθυνη και καθηγήτρια μας κα. Μ. Γλύπτη, στην κα. Β. Λεβέντη για την επιμέλεια και τη διόρθωση των Αγγλικών κειμένων, καθώς και τον κ. Γ. Κουγιουμτζή, ο οποίος μας συνόδευσε τη μέρα των εξετάσεων για την υποστήριξη και τη συμπαράσταση

Ευχόμαστε επίσης η φετινή εμπειρία να έχει συνέχεια και στους επόμενους μαθητές του σχολείου μας!

                                                                                   Πειραιάς 23-2-2014

 

Τσαγκάρης Χρήστος Β4