Πολιτιστικά Προγράμματα

Σχολικό Έτος 2012 - 2013

Τίτλος Προγράμματος: "Κεφαλονιά: Ο τόπος, η ιστορία και οι ιστορίες του"
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Λεοντοπούλου Παρασκευή, Σπυράλατος Ιωάννης
Συνοδοί Καθηγητές: Λεβέντη Βιολέττα, Ασημακόπουλος Αθανάσιος

Τον Απρίλιο   μαθητές του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Κεφαλονιά  στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος "Κεφαλονιά: Ο τόπος, η ιστορία και οι ιστορίες του" περισσότερα ......

Τίτλος Προγράμματος: "Έλληνες Δημιουργοί από την Κωσταντινούπολη"
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Λεοντοπούλου Παρασκευή, Κατσικαλή Μαρία Αγγέλα
Συνοδοί Καθηγητές: Δημητρακοπούλου Καλλιόπη, Καραμπογιά Αθηνά

Τον Απρίλιο   μαθητές του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Κωσταντινούπολη  στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος "Έλληνες Δημιουργοί από την Κωσταντινούπολη" περισσότερα ......

 

 

 

Τίτλος Προγράμματος: "Παράθυρο το Σύμπαν"
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Μπουμπούλης Παντελής,  Κωνσταντάρας Αντώνης
Συνοδός Καθηγητής: Βουτσάς Καρατζάς

 

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2013, μαθητές του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Ίδρυμα Ευγενίδου στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος "Παράθυρο στο Σύμπαν".  

 

 

 

 

Τίτλος Προγράμματος: "Παράθυρο το Σύμπαν"
Υπεύθυνος Προγράμματος: Μπουμπούλης Παντελής 

episk astΣτα πλαίσια του Ομίλου Μαθηματικών και Αστρονομίας και του πολιτιστικού προγράμματος "Παράθυρο στο Σύμπαν" μαθητές του σχολείου μας συνοδευόμενοι από τον υπεύθυνο καθηγητή κ. Παντελή Μπουμπούλη επισκέφθηκαν το Αστεροσκοπείο του Εθνικού και Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο βρίσκεται στο τμήμα Φυσικής.  Η επίσκεψη έγινε το απόγευμα της Παρασκευής 29 Μαρτίου 2013.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο από τον καθηγητή Αστρονομίας κ.Κοσμά Γαζέα και είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν εξειδικευμένο ακριβό εξοπλισμό τεχνολογίας αιχμής. Ο κ. Γαζέας είχε την ευγενή καλοσύνη να μιλήσει στα παιδιά για την Αστρονομία και τις προσωπικές του εμπειρίες από τις δεκάδες Αστρονομικές παρατηρήσεις στις οποίες συμμετείχε ανά τον κόσμο. 
Αποκορύφωμα της βραδιάς ήταν η παρατήρηση από το τηλεσκόπιο του αστεροσκοπείου που έγινε με την καθοδήγηση του κ. Γαζέα!! Παρά τη συννεφιά είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε τον Δία με τους δορυφόρους του, το νεφέλωμα του Ορίωνα και διάφορα γνωστά αστέρια. Στο τέλος της βραδιάς ο κ. Γαζέας έδειξε στα παιδιά πως λαμβάνονται οι αστρονομικές φωτογραφίες με το τηλεσκόπιο. Ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία. 

 

Σχολικό Έτος 2011 - 2012

Τίτλος Προγράμματος:"Θήρα: Ο αρχαίος πολιτισμός και το σύγχρονο πρόσωπο του νησιού”
Συνοδοί Καθηγητές: Λεβέντη Βιολέττα, Μπενάκη Πολυξένη

Από 31 Μαρτίου έως 2 Απριλίου 2012 πραγμτοποιήθηκε επίσκεψη στη Σαντορίνη στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος.


Σαντορίνη

 

Τίτλος Προγράμματος:"Από την Ακρόπολη ως το Βρετανικό Μουσείο"
Υπεύθυνος Προγράμματος: Πυρπυρής Παναγιώτης

Μια περιπέτεια του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η ολοκλήρωση του προγράμματος επιτεύχθη με την ξενάγηση των συμμετεχόντων στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο (1 - 5 Μαρτίου 2012).
Από την Ακρόπολη ως το Βρετανικό Μουσείο. Μια περιπέτεια του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού

Τίτλοι Προγραμμάτων:"Μυθικός, θρησκευτικός και σύγχρονος πολιτισμός της Αρκαδίας"
και "Μύθοi, ιστορία και σύγχρονος πολιτισμός της Μαγνησίας"
Υπεύθυνη Προγραμμάτων: Λεοντοπούλου Παρασκευή
Συνοδοί Καθηγητές: Πυρπυρής Παναγιώτης, Τριανταφύλλου Μαρία

 

Η ομάδα της Α Λυκείου ταξίδεψε στο «Μυθικό, θρησκευτικό και σύγχρονο πολιτισμό της Αρκαδίας», ενώ η ομάδα της Β Λυκείου στους «Μύθους, την ιστορία και τον σύγχρονο πολιτισμό της Μαγνησίας». Κοινή αναφορά τους υπήρξαν οι μύθοι των βουνών των δυο αυτών περιοχών. Οι μύθοι αυτοί υπήρξαν και ο λόγος που οι δυο ομάδες συνεργάστηκαν, ώστε να οργανώσουν από κοινού την εκδρομή που θα τους πρόσφερε την ευκαιρία να περπατήσουν σε βουνά με πλούσιες μυθικές αναφορές. 
Το ταξίδι τους όμως ξεκίνησε στην αρχή της χρονιάς, με την επιλογή των θεμάτων, την έρευνα για την τοπική και μυθική ιστορία κάθε τόπου, την συνεργασία, τις Κυριακάτικες συναντήσεις τους, τις γευστικές εμπειρίες τους από κάθε τόπο, τις παρουσιάσεις της δουλειάς τους.
Είναι χαρά και ικανοποίηση για κάθε δάσκαλο να συνεργάζεται με τους μαθητές του σε προγράμματα εκτός της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Εκεί ξεδιπλώνονται οι δεξιότητες και η αγάπη των μαθητών για μια άλλου είδους γνώση και εκπαιδευτική εμπειρία. Ο καθένας από τους περίπου 50 μαθητές του Ζαννείου που έλαβαν μέρος και στις δυο ομάδες βρήκε το χώρο του, το χώρο από τον οποίο θα μπορούσε να προσφέρει τη συμβολή του για την επίτευξη του τελικού συλλογικού έργου τους.
Στις εργασίες που κατέθεσαν οι μαθητές υπάρχουν τα ονόματά τους. Αυτό που δεν υπάρχει είναι η προσπάθειά τους να είναι συλλογικό το τελικό προϊόν της εργασίας τους και αυτό είναι υποχρέωσή μου να το καταθέσω. Ο ένας παρότρυνε τον άλλο, βοηθούσε στις ανάγκες του, πρότεινε λύσεις για το πρόβλημα που προέκυπτε. Και πέρα από το αποτέλεσμα, γνωρίζουμε, όσοι εμπλεκόμαστε σε τέτοιου είδους εκπαιδευτικά προγράμματα, ότι το σημαντικότερο όφελος είναι αυτό που κερδίζουμε κυρίως στη διαδικασία και ακολουθεί το κέρδος από το αποτέλεσμα.
Σε όσους ταξίδεψαν μέσα από την ομάδα στα βουνά της Αρκαδίας και Μαγνησίας και στους εξαιρετικούς συνοδοιπόρους των βουνών Πηλίου, εύχομαι τα ταξίδια τους να είναι πάντα όμορφα και με τη συντροφιά φίλων.
Εκδρομή στο Βόλο και τα βουνά της Μαγνησίας

 

 

Σχολικό Έτος 2010-2011

Τίτλος Προγράμματος: Ο ορθόδοξος μοναχισμός. Μοναστήρια σε Ελλάδα και Κύπρο.
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Λεοντοπούλου Π., Τριανταφύλλου Μ, Δημητρακοπούλου Π.

 

Γιατί οι άνθρωποι γίνονται μοναχοί; Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να ζήσει μόνος του; Είναι ο φόβος, ο πόνος που τον οδηγεί σε αυτό το μονοπάτι; Όταν ένας άνθρωπος επιλέγει να ζει μόνος του απαρνιέται πολλά πράγματα, όπως ό,τι τον πονάει αλλά και ό,τι τον κάνει χαρούμενο, τους φίλους, την οικογένεια και ό,τι αγαπά. Επιλέγει λοιπόν μια ζωή χωρίς υλικά αγαθά και ανθρώπους. Ποια είναι η βαθύτερη ανάγκη για να μείνει μόνος του; Πιστεύει ότι έτσι θα είναι πραγματικά χαρούμενος; Πώς μπορεί να είναι χαρούμενος μένοντας μόνος του; Τι ευτυχισμένες στιγμές μπορεί να του χαρίσει η μοναξιά; Μπορεί γι’ αυτούς που επιλέγουν τη μοναχική ζωή, κάθε μέρα γι’ αυτούς να είναι ευτυχία; Θεωρεί ότι ο Θεός είναι η οικογένειά του; Οι άνθρωποι που αγαπά; Τι λένε; Μπορούν να τον καταλάβουν; Θα μπορέσουμε εμείς ποτέ να το καταλάβουμε; Δεν αντιλέγω, όλοι θέλουν κάποιες στιγμές μοναξιάς για να σκεφτούν, αλλά όχι κι όλη τους τη ζωή! Περισσότερα.......

Σχολικό Έτος 2009-2010

Τίτλος Προγράμματος: Η εφημερίδα μας (ZANNEIO NOISE)
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Κωστάκη Κ., Μανδοπούλου Α.

 

ΖΑΝΝΕΙΟ-ΝΟΙSE
O θόρυβος του Ζαννείου…
Ο θόρυβος από το Ζάννειο…
Μα, για τι είδους θόρυβο πρόκειται;
Πρόκειται για το θόρυβο που προέρχεται από παιδιά ζωηρά, ζωντανά, αφυπνισμένα, δημιουργικά· για ένα θόρυβο γόνιμο και υγιή, που επιχειρεί να ταράξει ευεργετικά τα λιμνάζοντα νερά. Μια «θορυβώδης» εκπαιδευτική κοινότητα, όπως η δική μας, αποκαλύπτει την αντίστασή της στην παθητικοποίηση και την αδράνεια χωρίς σοβαροφάνεια αλλά με θετική και αισιόδοξη διάθεση. Με αγάπη, λοιπόν, για το σχολείο, για τους μαθητές και για τη γόνιμη εκπαιδευτική δράση ξεκινήσαμε αυτήν την εφημερίδα του Λυκείου. Με μοναδικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά, προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τις σκέψεις, τις ανησυχίες, τα ενδιαφέροντα τους. Είναι η πρώτη μας απόπειρα και γι’ αυτό το αποτέλεσμα της ίσως να μην είναι το αναμενόμενο. Όμως απορρέει από την αλήθεια, τη συλλογικότητα και το όραμα· στοιχεία που θα έπρεπε να υπάρχουν ολοένα και περισσότερο στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα και τα οποία αξίζει να αναζητήσουμε…
περισσότερα...
Ιστοσελίδα: http://zanneio-noise.blogspot.com