Εναλλακτικές Εκδοχές του Διδακτικού Σχεδιασμού

eeds 1

Πραγματοποιήθηκε στις 29 Οκτωβρίου 2015 επιμορφωτική συνάντηση των καθηγητών του σχολείου μας με την Καθηγήτρια του ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του ΕΠΕΣ του σχολείου Ε. Φρυδάκη και με θέμα "Εναλλακτικές Εκδοχές του Διδακτικού Σχεδιασμού.

Δημοσίευση της εργασίας των μαθητών του ομίλου "Τα Μαθηματικά στην Πραγματικότητα"

Η συμμετοχή των μαθητών του Ομίλου Μαθηματικών 2015 'Τα Μαθηματικά στην 'Πραγματικότητα'' με υπεύθυνη Καθηγήτρια τη Μαθηματικό Σοφία Παππά, και η παρουσίαση της εργασίας τους στο European Student Conference in Mathematics Euromath 2015, που πραγματοποιήθηκε από 25-30 Μαρτίου 2015 στο Συνεδριακό χώρο του President Hotel στην Αθήνα, επισφραγίσθηκε με τη δημοσίευση της εργασίας τους, καθώς αυτή συμπεριλήφθηκε στα πρακτικά του Συνεδρίου - Conference Proceedings Euromath 2015, που είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

 http://www.euromath.org/assets/files/2016/Proceedings2015/EUROMATH-Proceedings-2015.pdf

Ο τίτλος της εργασίας των μαθητών του Ομίλου Μαθηματικών είναι EUCLIDEAN DIVISION AND THE CONTINUED FRACTIONS, PERIODICITY AND IRRATIONAL NUNBERS''  και παρατίθεται στις σελίδες pp.26-33.

 

Μουσειολογία, Πολιτιστική Διαχείριση και Εκπαίδευση

mousiologia

Δημοσιεύτηκε ο συλλογικός τόμος Μουσειολογία, Πολιτιστική Διαχείριση και Εκπαίδευση (επιμ. Γ. Μπίκος & Α. Κανιάρη). Στον παρόντα τόμο περιλαμβάνεται και το κείμενο του καθηγητή του σχολείου μας Γ. Α. Κουγιουμτζή με θέμα: Τα πολιτιστικά προγράμματα στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ο σύγχρονος παιδαγωγικός-διδακτικός τους ρόλος.

Ειδικότερα, το κείμενο υποστηρίζει ότι στο πλαίσιο της σύγχρονης παιδαγωγικής αντίληψης δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των οριζόντιων ικανοτήτων των μαθητών (: δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασιμότητα, προγραμματισμός ενεργειών, εξοικείωση με τις τέχνες, ανάληψη πρωτοβουλιών, ανάπτυξη ικανότητας του να «μαθαίνω πώς να μαθαίνω»). Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή διαδραματίζει η εφαρμογή των πολιτιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η αξιοποίηση των έργων τέχνης στο πλαίσιο του αισθητικού εγγραμματισμού. Με τη συμμετοχή των παιδιών στις πολιτιστικές εκπαιδευτικές δράσεις σταδιακά ενισχύονται οι εικαστικές εμπειρίες, οι γνώσεις, οι ικανότητες και οι δεξιότητές τους. Μάλιστα, μέσα από αυτή τη διαδικασία μεσομακροπρόθεσμη επιδίωξη είναι η υιοθέτηση μιας θετικής προδιάθεσης για το σύνολο των πολιτισμικών εκφάνσεων, η καλλιέργεια μιας υψηλού επιπέδου αισθητικής αντίληψης και η ενεργός συμμετοχή των ίδιων των νέων στη διαδικασία βελτίωσης της ποιότητας της ζωής τους.

Ο συλλογικός τόμος Μουσειολογία, Πολιτιστική Διαχείριση και Εκπαίδευση εστιάζει σε δύο «αντικείμενα» μελέτης των θεωρητικών επιστημών, τα οποία είναι φορτισμένα θετικά ως κοινωνικές αξίες: τον πολιτισμό και την εκπαίδευση. Ειδικότερα, αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους οι θεσμοί του Μουσείου και του Σχολείου «διαχειρίζονται» τον «υλικό» πολιτισμό (ή το «περιεχόμενό» του) κοινωνώντας τον σε διαφορετικές ομάδες κοινού. Θέμα των κειμένων αυτού του βιβλίου αποτελεί η εκπαίδευση και ο πολιτισμός στη μεταξύ τους συνάφεια, στο πλαίσιο της οποίας η εκπαίδευση υπηρετεί την ανάγκη της κοινωνίας και της πολιτείας να μυήσει τα άτομα σε ένα τμήμα του περιεχομένου του πολιτισμού ή, έστω, να επικοινωνήσει κάποια περιεχόμενα ή σημεία του στον ανήλικο (μέσω του Σχολείου) και στον ενήλικο (μέσω του Μουσείου) πληθυσμό. Στις αναλύσεις που φιλοξενούνται στις σελίδες του διασυνδέεται το γενικό με το ειδικό και η θεωρητική προσέγγιση με τη μελέτη περιπτώσεων, ενώ καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων από την Ιστορία και Διαχείριση των Συλλογών Τέχνης, τη γενική Μουσειολογία έως και την πολιτιστική εκπαίδευση που αφορά στο ελληνικό δευτεροβάθμιο Σχολείο. Διδάσκεται στη Σχολή Καλών Τεχνών.

Η προφορική ιστορία στα μουσεία και στην εκπαίδευση

 

 Αγαπητές φίλες και φίλοι

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι κυκλοφόρησε ο συλλογικός τόμος με τίτλο "Η προφορική ιστορία στα μουσεία και στην εκπαίδευση". Μεταξύ Ελλήνων και ξένων επιστημόνων περιέχει και τη δική μας καταγεγραμμένη συνεισφορά-εμπειρία, μέσα από τα σεμινάρια που παρακολούθησαν μαθητές και μαθήτριες του Ομίλου Προφορικής Ιστορίας στο Εργαστήρι Ιστορίας και το Ιστορικό Αρχείο Προφορικών Μαρτυριών που δημιούργησε ο φιλόλογος - ιστορικός του Ζαννείου Πειραματικού Λυκείου κ. Κωνσταντίνος Μπέλσης.

 

Σεμινάριο Joomla

 

 

Την Τρίτη 31/3/2015 και την Πέμπτη 2/4/2015 από τις 16:30 έως 20:30 στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου, Εκπαιδευτικοί από σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Πειραιά, παρακολούθησαν το επιμορφωτικό εργαστηριακό σεμινάριο ?Σχεδίαση και Δημιουργία Ιστότοπων Σχολικών Μονάδων με χρήση του CMS Joomlaπου διοργανώθηκε από το Κέντρο Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ) με την υποστήριξη του Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής κ. Α. Λαδιά και του σχολείου μας.

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Σεμινάρια - Δημοσιεύσεις 2002-2014